logo

Cum să recompensezi angajații loiali

Raportul de loialitate Paylab arată că, în general, angajați loiali care lucrează pentru un angajator mai mult de 5 ani reprezintă doar 27,5%. Cel mai numeros grup este reprezentat de cei cu maximum 2 ani în companie. Ce măsuri concrete pot lua angajatorii pentru a păstra angajații la bord mai mult timp? Iată un ghid pentru a-i fideliza.



1. Recompense financiare pentru loialitatea angajaților


Încă nu este un lucru comun în rândul angajatorilor să recompenseze financiar angajații loiali pentru anii pe care i-au dedicat corporației. Acest beneficiu variază în funcție de țară și are potențial de dezvoltare. Primul pas este să analizezi câți colegi din companie lucrează aici de peste 5 ani Acesta este un indicator al culturii companiei și al condițiilor pe care corporația le creează pentru a stabiliza forța de muncă.


Iată câți angajați primesc bonus la aniversarea unui anumit număr de ani în companie:

Europa Centrală

Procentul de angajați care primesc beneficii (%)

Slovacia

11,3

Cehia

12,1

Ungaria

5

Polonia

8,3

Europa de Sud

Procentul de angajați care primesc beneficii (%)

Croația

18

Slovenia

11,2

Serbia

8,6

Bulgaria

10,2

Bosnia și Herțegovina

6,6

Europa de Nord

Procentul de angajați care primesc beneficii (%)

Estonia

5,2

Lituania

3,5

Letonia

3,2

Finlanda

2



2. Cum poți fideliza angajații

Există o pondere semnificativ mai mare de persoane care lucrează pentru un angajator peste 5 ani în rândul celor aflați în funcții de conducere. Acest lucru este în mare măsură legat de faptul că acești oameni au trebuit să urce pe scara carierei treaptă cu treaptă. Munca pe poziții de conducere oferă adesea angajaților o perspectivă mai amplă, o oportunitate de realizare pe termen lung și un mix atractiv de beneficii financiare și non-financiare. Atunci când o companie are oportunități limitate de avansare în carieră, le poți oferi un plan de dezvoltare personală pentru aptitudinile personale și sociale, cât și pentru abilitățile profesionale propriu-zise. În alte cuvinte, nu există loc de stagnare pe termen lung.

Compară-ți salariul!


3. Implică angajații în viața și dezvoltarea companiei!

Companiile cu un nivel ridicat de retenție tind să ofere angajaților o șansă de a participa activ la crearea valorilor și a mediului companiei. Oamenii sunt încurajați să discute direcția companiei prin inițiative interne, ateliere și sondaje. Sesiunile de brainstorming generează idei interesante despre procesele interne, viața corporativă și brandul companiei. Aceste companii transmit angajaților că opiniile lor contează, deoarece e vorba de un viitor comun și fiecare angajat este binevenit să facă parte din el.

4. Axează-te pe talente!

Fiecare angajat are un scor al importanței - măsura influenței și a valorii pe care o aduce companiei. De obicei, progresul companiei este generat în mare parte de un grup restrâns de angajați chei, numit talente. Aceștia sunt speciali nu doar pentru cunoștințele și abilitățile lor profesionale, ci și pentru potențialul lor de leadership. Companiile încearcă să identifice astfel de persoane în rândul angajaților și să le trateze cu atenție deosebită pentru a le consolida loialitatea. Această inițiativă se numește program de managementul talentelor. Cu cât sunt mai mari așteptările și atenția acordată, cu atât sunt mai bune rezultatele și loialitatea.

http://www.paylab.com/blog/wp-content/uploads/sites/23/Paylab_career_challenge_loyalty_study.png

5. Oferă angajaților fideli proiectele-cheie!

Adesea proiectele solicitante și clienții dificili se atribuie angajaților cu experiență mai îndelungată. Este firesc, deoarece angajatorul știe adevărata lor capacitate și poate estima fiabilitatea acestora. Ar fi mai riscant să ofere responsabilități mari noilor angajați. Pentru angajații de durată există condiții mai bune de dezvoltare profesională prin dificultatea crescândă a sarcinilor alocate. Mai mult, ei nu percep aceste dificultăți doar ca pe o provocare, ci și ca pe o încurajare și un semn de apreciere din partea angajatorului.

6. Creează programe de fidelitate a angajaților!

Suntem familiarizați cu programele de fidelitate pentru clienți, însă se discută din ce în ce mai mult recompensarea angajaților proprii pentru fidelitatea față de companie. Este vorba despre un sistem care arată angajaților, în mod regulat, că fidelitatea contează. Acesta se reflectă în următoarele:

  • Asigurări medicale peste standard

  • Zile de concediu suplimentare

  • Contribuții mai mari la sistemul de pensii

  • Bonuri pentru cumpărături și timp liber

  • Program de lucru mai flexibil

Angajatul trebuie să simtă că angajatorului îi pasă.

Raportul de fidelitate Paylab arată, pe de o parte, că 31,6% dintre angajați consideră că nu merită să fii loial angajatorului, deoarece noii angajați se bucură de beneficii și condiții comparabile. Pe de altă parte, aproximativ jumătate dintre respondenți (47%) consideră că loialitatea față de angajator merită, și că există dovezi concrete în acest sens sub formă de beneficii financiare sau non-financiare. De asemenea, este vorba de modul în care beneficiile și programele de loialitate sunt comunicate intern.

 

http://www.paylab.com/blog/wp-content/uploads/sites/23/Paylab_loyalty_talent_management.png

 

7. Acordă suport angajaților în orice moment!

Relațiile de prietenie la locul de muncă au un impact major asupra cifrei de afaceri. Unii angajatori încearcă să fie alături de angajații lor și le oferă bonusuri pentru căsătorie și naștere, dar și mai important este să își sprijine angajații aflați în situații dificile. Spre exemplu, angajații pot trece printr-un divorț, pot avea probleme financiare sau de sănătate sau pierd membri apropiați de familie. Dacă angajatorii se află alături de angajații lor în astfel de situații, există șanse mari să consolideze relațiile cu aceștia în viitor.



Daniela Beráková

CÂȘTIGI CÂT MERIȚI?

Obțineți o comparație salarială personalizată gratuită.

Intră în chestionar